Пропускане към основното съдържание

Louise en Hiver, Луиз на Брега


Още една, по-нова, приказка от Jean-François Laguionie. Онзи същият, който прави Картината. Само че тук той е намесен много по-лично в направата на анимацията. Освен режисьор, той е и главният художник, както и 1 от озвучителите, в малкия екип. Двуизмерната продукция е осъществена с малко средства, но пък с много сърце. Изцяло ръчно нарисуваните с пастели и акварел форми са прости, но реални и детайлни в същото време.  Плавно са раздвижени само елементите, нужни за всяко едно движение.
Страхът от старостта, спомените и хората, е представен нежно и деликатно, в бавно разливащи се и сливащи се сюжетни линии. Меланхоличната музика и топлите размити нюанси чудесно се съчетават с историята, като освен цялостното усещане за уют и мекота, поставят някои доста конкретни сентенции. 


Сюжетно, анимацията представя Луиз – възрастна дама, която прекарва лятото си в крайморско ваканционно селище. След като обаче изпуска последния влак, тя остава там съвсем сама. Извън сезона. Най-големият прилив на века стряска хората и никой не се появява там – нито охрана по големите хотели, нито отпускари по коледните празници. С надежда Луиз очаква спасението си и връщането и към стария начин на живот, но такова не се появява. И над плажа увисва съкрушено въпросът Pourquoi?
Макар че е сама със себе си, Луиз не скучае. Тя открива нови приятелства и забравени стари. Научава се да цени живота си такъв, какъвто е, и какъвто е бил. Решава да живее. Щастливите хора нямат истории.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Ruben Brandt, Колекционер

Първото нещо, което прави впечатление в сравнително новия филм Ruben Brandt , Collector , са унгарските имена. Много са. Второто нещо е аналитично кубистичният стил на героите и дадаистичните битови сцени, през които те преминават. То е и най-впечатляващото. Третото нещо е музиката. Съвсем нетипична, оригинална, но и адски подхождаща на всеки един момент. Дадаистично подхождаща. Ако започна аналитично да разглеждам филма, ще трябва да започна от прозаичните неща, които можете да си намерите и сами в IMDb . Анимацията е предимно на Milorad Krstic (нямам представа как се произнася тази фамилия). За сценария му е помагала Radmila Roczkov , като си личи, че и двамата са дебютанти. Личи си обаче и че анимацията е направена с желание. Щом видях името на режисьора в голяма част от департаментите (включително в Electrical Department ) знаех, че съм права за това. Други имена няма да изброявам, надали някой ги е чувал, а и всеки може да прегледа кредитите. Аз лично обаче ще сле...

Етика, Право и Rabbi's cat

    От известно време (не само) Дисни налагат тенденцията моралните поуки в анимациите да те прегазват като шот с пангалактически гаргаробластер. То не са семейни ценности, любов - към жената, приятелите, кучето, толерантност към различните, етика, право и всякакъв вид полит-коректност. Не ме разбирайте накриво - подрепям идеята, че всички тези, както и още много други, уроци трябва да бъдат представени пред децата. Но представени завоалирано, по някакъв алтернативен, неусетен начин. Не преподадени с палка. Все пак отиваш на кино, за да се забавляваш и да хапнеш пуканки - не да те тъпчат с морал.     В сходно русло залитат и някои от анимациите за възрастни, макар при тях поне темите са по-разнообразни. Window Horses например е най-претенциозният филм, който съм гледала. Час и половина, претъпкани до ръба с фашизъм, расизъм, сексизъм, феминизъм, разни видове политически тоталитаризъм и толерантност, семейни драми до седмо коляно. И това всичкото се развива по вр...

Хаяо Миязаки и Аз

                 Много вероятно е да няма никакъв смисъл да пиша за Howl ’ s moving castle . Вероятно съм от малкото индивиди над 10 и под 40 години, които не са го гледали досега. И все пак мисля, че днес приключих с големите филми на Миязаки. И Светла е права – винаги се виждат гащите на момиченцата (даже да са омагьосани в старици), и пак е права, че са прекрасни. Не гащите, филмите.              Принцеса Мононоке. Отнесени от духовете. Ходещият замък на Хаул. Поньо. (остава ми Тоторо.)             Ами да, прекрасни са. Дълги години отлагах гледането им, твърде много ми напомняха аниме-стила, името на режисьора също, но лека-полека, със скорост от анимация/година все пак ги видях всички. И разбирам защо Миязаки (а вече и синът му) е такъв култ в някои среди.         ...