Пропускане към основното съдържание

White Fang

     Croc-Blank, или по-просто казано Белия зъб, прокарва пътя на Netflix  като продуцентско студио в света на анимациите. Не особено успешно, за съжаление.
      Романът на Джек Лондон си е вечна класика, юношеско приключение за  вълци, индианци и престъпници, нелегални боеве и шерифи, златната треска, и всякакви такива неща, които вълнуват въображението. Подобно на много други такива "евъргрийни" и историята за кучето-вълк е преразказвана може би твърде много пъти, всеки от тях преиначавана  според вижданията на режисьора и разбиранията на публиката. Този път Александър Еспигарес (натрупал опит в анимационните и арт екипите на 9 и Mr. Hublot)е поел ролята на режисьор и залага на по-различен прочит на сюжета, иначе казано, променя финала. В книгата си Джек Лондон оставя Белия зъб да бъде куче - да обича господарите си и дори да оставя палетата си да му се катерят по главата. Във филма си Еспигарес му позволява да стане вълк - и най-после да вие свободно срещу луната. Впрегатно куче и куче-боец явно не е, без значение в кой вариант. 
      Хареса ми как са построени диалозите в анимацията - минимално налични и минимално усложнени. Животните не говорят, ако това би учудило някого. Хората използват кратки прости изречения, които биха звучали изкуствени и клиширани, ако не напомняха книжка с картинки - сякаш това биха казвали героите, ако разговорите се препредаваха от дете. Или от куче.
      Бих искала да похваля и Хосе Мартинс - ръководещия работата по  бекграунда. Не успях за жалост да намеря информация за него - в кредитите на IMDb присъства само в този филм. Гугъл се опитва да ме  убеди, че е португалски актьор, футболист, професор доктор, дори  кардинал. Фоновете са красиви, наистина. И с удоволствие бих видяла още  от работата му. Доколкото разбрах от making of, не са и особено прости. На моменти ми харесваха и животните. Наистина, гледах филма на доста невзрачен монитор и може и той да ме е заблудил, но козината на вълците стои доста експресионистично.
       И толкова за харесването - оттам нататък трупах само негативи. Няма да навлизам в подробности, но не ми хареса подредбата на сюжета, логиката в сюжета, както и огромната част от "рисунъка". В този филм всички вълци са със запушени носове, а никой от арт отдела не се е сетил да сложи каквато и да е текстура върху формите. Мили хора от Netflix и всички останали студиа - ZBrush, а и други 3D програми позволяват, при ваше желание, крайниците да не приличат на кренвирши.
      Лично на мен Белия зъб не ми хареса, а все ми се щеше да не пиша критика тук. Но пък наистина в анимацията имаше неща, които си заслужаваха отделеното време и внимание, затова просто се постарах да наблегна на тях. Режисьорът пък е наблегнал на духовното послание за откриването на себе си и постигането на личностна свобода, което със сигурност е въздействащо (така и ми препоръчаха филма). Възрастовата група, за която определено е подходящ, е точно приключенската - около 10, когато златната треска е в настоящето, а вълците и индианците са ни приятели (поне така беше при мен). Сега май са свикнали с грозни дигитални анимации.

Коментари

Популярни публикации от този блог

The Breadwinner Не Е (само) За Жени

       И ето, най-после, The Breadwinner е и в България. Анимация на Cartoon Saloon, с режисьор Nora Twomey, продуцент Анджелина Джоли и с впечатляващ брой награди и номинации в ред фестивали и конкурси, включително любимия ми Animation is film festival и новосъздадения Alliance of women film journalists. Филмът направи премиерата си през септември на Международния филмов фестивал в Торонто и получи сериозен отклик от разтърсената гилдия. А тя си беше пораздрусана и преди това, от зачестилите скандали на междуполова основа. Навреме стига и до нас, в светлината на новите опити да се осигури битова безопасност чрез Конвенцията на СЕ за превенция и борба с насилието над жени и домашното насилие.      И колкото и навременно да се струва това на някои параноици, нека не забравяме, че направата на който и да е филм отнема много време. Идеята и първите стъпки в сътворяването му не са се зародили защото поредният беше обвинен в сексуален тормоз или защото...

Етика, Право и Rabbi's cat

    От известно време (не само) Дисни налагат тенденцията моралните поуки в анимациите да те прегазват като шот с пангалактически гаргаробластер. То не са семейни ценности, любов - към жената, приятелите, кучето, толерантност към различните, етика, право и всякакъв вид полит-коректност. Не ме разбирайте накриво - подрепям идеята, че всички тези, както и още много други, уроци трябва да бъдат представени пред децата. Но представени завоалирано, по някакъв алтернативен, неусетен начин. Не преподадени с палка. Все пак отиваш на кино, за да се забавляваш и да хапнеш пуканки - не да те тъпчат с морал.     В сходно русло залитат и някои от анимациите за възрастни, макар при тях поне темите са по-разнообразни. Window Horses например е най-претенциозният филм, който съм гледала. Час и половина, претъпкани до ръба с фашизъм, расизъм, сексизъм, феминизъм, разни видове политически тоталитаризъм и толерантност, семейни драми до седмо коляно. И това всичкото се развива по вр...

Zombillenium

Step by step I catch up with my 2017 animation list. This week it was time to see Zombillenium, which is NOT a French remake of Hotel Transylvania. Still, there are vampires, werewolves, zombies and family issues. The dead relatives are nothing like the ones in Coco either. It resembles a bit that old Nicolas Cage movie, in which Cage escapes Hell for his daughter. Here a father gets a strike in Hell. The movie was based on Arthur de Pin’s graphic novel, and the author was also a writer and director, working together with Alexis Ducord. Like in MFKZ the story style reminds of a real-life action, yet benefitting from all the creativity one can find in animation. I personally was impressed of the sincere mocking of almost every worn out movie genre. I mean – the Devil owns an amusement park, whre zombies and werewolves are put to work, while sparkling vampires, bishonen-style, are the one and only winning attraction (teenage girls vanity in a thing anywhere). An unsympatheti...