Първото нещо, което прави впечатление в сравнително новия филм Ruben Brandt, Collector, са унгарските имена. Много са.
Второто нещо е аналитично кубистичният стил на героите и дадаистичните
битови сцени, през които те преминават. То е и най-впечатляващото.
Третото нещо е музиката. Съвсем нетипична, оригинална, но и адски
подхождаща на всеки един момент. Дадаистично подхождаща.
Ако започна аналитично да разглеждам филма, ще трябва да започна от
прозаичните неща, които можете да си намерите и сами в IMDb. Анимацията е предимно на Milorad Krstic (нямам представа как се произнася тази
фамилия). За сценария му е помагала Radmila Roczkov, като си личи, че и двамата са дебютанти. Личи си обаче и че анимацията е
направена с желание. Щом видях името на режисьора в голяма част от
департаментите (включително в Electrical Department) знаех, че съм права за това.
Други имена няма да изброявам, надали някой ги е чувал, а и всеки може да
прегледа кредитите. Аз лично обаче ще следя за теи унгарси имена в Animation Departmant-ите.
Филмът излезе миналата есен и честно казано не очаквах да го гледам по-рано
от 2020 г. С луд късмет го намерих миналата седмица, без дори да го търся. Вече
го гледах два пъти. И ще го гледам поне още веднъж. С образован художник до
мен.
Като дете се запознах с основите на ренесансовото изкуство благодарение на
Костенуркте Нинджи. Тогава не приемах други филмови герои освен супер-героите.
С тази анимация унгарецът превръща 13 вечни произведеия в кошмари, като по този
начин се надява да предаде собствената си любов към изкуството.
Определено филмът е one
of a kind. Стилистиката му оставя
незабравимо първо впечатление. На второ гледане пък изпъкват шантави дреболии,
които също не подлежат на лесно забравяне.

Завършен или не, филмът определено покрива основната характеристика на истински добрите
произведения – оставя те впечатлен и развълнуван, без значение от мнението ти.
Коментари
Публикуване на коментар